Juhend mälumängule “Lindgrenimäng” 2016

Mälumäng on mõeldud 5.-7. klasside õpilastele.

Sel aastal on fookuses kirjanik Astrid Lindgreni kolm ümmarguse sünnipäevani jõudnud raamatut:

  • „Meisterdetektiiv Blomkvist“ – 70
  • „Hulkur Rasmus“ – 60
  • „Röövlitütar Ronja“ – 35

Mälumängu eesmärgid

  • lugemishuvi tõstmine;
  • õpilaste vaba aja sisustamine;
  • Astrid Lindgreni elu ja loominguga tutvumine;
  • Eesti Lastekirjanduse Keskusega tutvumine;
  • NUKU teatri tutvustamine;
  • teatrihuvi propageerimine ning loovuse ja loomingulisuse arendamine;
  • Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumi tutvustamine
  • meeskonnatöö õppimine ja arendamine.

Osavõtjad 

  • võistlus toimub Tallinna ja Harjumaa koolide 5.-7. klasside õpilasvõistkondadele;
  • võistkonda kuulub 5 mälumängijat, neist mälumänguvoorudes (eelvoorudes) saab võistelda korraga kuni 4 mängijat (poolajal saab vahetada mängijat), loomingulistes ülesannetes (näitemäng, kehakeel, ristsõna jms) osalevad kõik mängijad;
  • ühest koolist võib osaleda üks võistkond, võistkond võib koosneda erinevate klasside õpilastest.

Mälumängu süsteem ja temaatika 

  • toimub üks eelvoor, kus osalevad kõik eelnevalt registreerunud võistkonnad;
  • järgnevalt kohtuvad 6 edukamat võistkonda (eelvooru punktide summas parimad) poolfinaalis;
  • poolfinaalist pääsevad finaalmängu 3 paremat võistkonda;
  • eelvoorud on klassikalised mälumängud (15 küsimust), kus teemadeks on:

a) raamatud (9 küsimust),
b) NUKU teatri lavastused (3 küsimust),
c) kirjanike elu ja looming (2 küsimust),
d) teatri- ja muusikamuuseum või lastekirjanduskeskus (1 küsimus)

  • poolfinaal- ja finaalmängud koosnevad 4-st blokist:

a)      klassikalises blokis on tavalised mälumänguküsimused ülalnimetatud teemadel (3a+1b+1c/1d),
b)      koduülesandeks on näitemäng mõne seiklusraamatu põhjal,
c)      ekspromptülesanne (loovusülesanne),
d)      kirjanduskammi blokis lahendatakse seiklusraamatute teemaline ristsõna või tähesegadik.

Mängujuht ja kohtunikud

  • küsimused, loovülesanded ja ristsõnad koostab Jaak Känd (alias Gulliver);
  • mängujuhtidena ja kohtunikena tegutsevad NUKU teatri, Eesti Lastekirjanduse Keskuse ja Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumi töötajad 

Auhinnad

  • autasustatakse eelvoorude, poolfinaalide ja finaalmängu võitjaid;
  • 3 edukamat võistkonda saavad auhinnad;
  • üllatusauhinnad.
    Auhindu jagavad korraldavad asutused.

Registreerimine ja info 

  • mälumängu kodulehekülg asub aadressil www.nuku.ee/malumang
  • kontakt Hannele Känd, 5669 8839, hannele.kand@nuku.ee